لطفا شکیبا باشید...

پرسش های متداول -FAQ

  • ۲۷ فروردین، ۱۳۹۷
  • 0
  • 0
    1

حساب کاربری

 1.آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

پاسخ:  شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه "پروفایل من" به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش "اطلاعات کاربر" امکان "ویرایش اطلاعات" وجود دارد.

برای تغییر ایمیل یا اصلاح کد ملی با همان ایمیلی که ثبت نام کرده‏‌اید به info@decathlon.ir  ایمیل بزنید.

اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط می‌توانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.

 

2.چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

پاسخ:  لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. رمز جدید بصورت خودکار ایجاد میگردد و پس از اولین ورود قابل تغییر میباشد.

 

3.آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ:  برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه "سفارشهای اخیر من" کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

 

مشاوره و کالاهای عرضه شده در دکتلون

1.برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

پاسخ:  تمام تلاش ما بر این است تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات ما دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه ، مطالعه نقد و بررسی و نقاط و قوت و ضعف محصول ، و جدول اطلاعات فنی کالاها استفاده کنید. همچنین ما تمامی نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهیم که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.


2.کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ تمامی تلاش ما بر تدارک محدوده گسترده ای از محصولات دکتلون میباشد. گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران و تآخیرهای گمرکی  وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به "ناموجود" تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال ما تلاش می‏‌کنیم تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت "ناموجود" یا "به زودی" را دارید، می‏‌توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت ، مجددا" در بازه زمانی کوتاهی کنتل نمایید و یا در خبرنامه آخرین محصولات شما عضو شوید.


3. آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ:  کالاهای دارای قیمت که در سایت  با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار ما موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا و اطلاع رسانی خواهد شد. ولی در صورت امکان پذیر نبودن ، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

 4.آیا تعداد خرید از یک کالا محدودیتی دارد؟

پاسخبه طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی از یک کالا وجود ندارد.


5. آیا پیش از خرید کالا، می‏‌توانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟

پاسخ:  لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر ما است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند. کما اینکه ممکن است کالایی در چندین کشور مختلف بطور همزمان تولید شود و شما یک محصول ولی ساخت کشورهای مختلف را دریافت کنید.

 

نحوه پرداخت وجه سفارشات

1.مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ همگی کاربران ما  می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت دکتلون، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده در سایت دی کاتلون برای همه کاربران وجود دارد.

(بزودی ) در صورتی که آدرس تحویل سفارش، در یکی از شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس دکتلون باشد، مشتریان می‌‏توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار پرداخت کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش‌‏های پرداخت امن مراجعه کنید.


2.با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

پاسخ:  شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت دکتلون، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

 

3.آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیت‏‌هایی دارد؟

پاسخ:   خیر

 

4.چنانچه پرداخت اینترنتی ناموفق باشد ولی مبلغ از حساب من کم شود . چه باید بکنم؟

پاسخ:  گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

در این حالت ، مراحل عودت خودکار وجه توسط بانک انجام خواهد شد.


5.آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ:  خیر .در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.


6.آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

پاسخ خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دکتلون از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.


7.آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت دکتلون امن است؟

پاسخ:  پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از دکتلون که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:

  - با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.  "روش‌‏های پرداخت امن "

  - قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.

  - برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

 

ارسال سفارش‌ها

 1.هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟

پاسخ هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

 2.چرا با این که تحویل اکسپرس دکتلون را انتخاب کرده‏‌ام، ارسال سفارش من مشمول هزینه شده است؟

پاسخ:  در حال حاضر تحویل رایگان اکسپرس دکتلون، فقط شامل سفارش‌‌‌‏هایی با آدرس تحویل در شهر تهران و با ارزش بیش از یکصد هزار تومان می‌‏شود.


3.آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

پاسخ زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.

درباره ارسال اکسپرس، شما می‏‌توانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش در مرحله آدرس و شرایط ارسال، اعلام کنید. دکتلون همه تلاش خود را می‏‌کند تا سفارش حدود ساعت درخواستی به دست شما برسد. با وجود این به دلیل مسایل مختلف مانند برنامه زمان ‏بندی ارسال در دکتلون و مشکلات ترافیکی، وعده تحویل دادن کالا راس ساعت خاص برای دکتلون مقدور نیست.
 

 4.پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟

پاسخ:  زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحهروش های ارسال مراجعه کنید.
 

5.می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به دکتلون به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

پاسخ:  بله .از آنجا که دکتلون یک فروشگاه اینترنتی و همزمان یک فروشگاه واقعی است ،میتوانید با مراجعه به ما کالای خود را به رایگان و بدو ن هزینه حمل دریافت نمایید.
 

 6.تحویل اکسپرس تهران در چه محدوده‌ای امکان‌پذیر است؟

پاسخ:  در حال حاضر فقط سفارش‌هایی که در محدوده‌های زیر در شهر تهران قرار دارند امکان ارسال توسط ماموران توزیع سفارش دکتلون را دارا هستند و سایر محدوده‌ها از طریق پست پیشتاز ارسال می‌شوند:

از سمت شرق:

تا سه راه آزمایش (بعد از سه راه آزمایش، اگر آدرس از مسیر خیابان دماوند نباشد مانند آدرس‌های به سمت حکیمیه و خود حکیمیه ارسال با پیک مقدور است)

از سمت غرب:

 بزرگراه همت (منطقه 22) تا شهرک باقری، آزاد شهر و پیکان شهر

تا کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج و جاده قدیم کرج

از سمت جنوب:

تا بزرگراه آزادگان به استثنای شهرری و دولت آباد 

از سمت خاوران تا شهرک مشیریه (برای خود شهرک مشیریه مقدور است)

مناطق جاده بهشت زهرا، باقرشهر، واوان، پالایشگاه ، نیروگاه برق، قیامدشت، شهرک صنعتی عباس آباد ، فرودگاه امام خمینی (قدس) در محدوده تحویل از طریق تحویل اکسپرس دکتلون نیستند.

 

 

گارانتی

1. دوره گارانتی کالا چگونه محاسبه می‌شود؟

پاسخ:  تاریخ شروع گارانتی کالاها، بر اساس تاریخ فاکتور فروش دکتلون محاسبه می‌شود . بنابراین با ارائه فاکتور فروش خود و یا شماره پیگیری سفارش می‌توانید از خدمات گارانتی کالا استفاده نمایید. با این حال برای اطمینان بیشتر با خدمات پس از فروش دکتلون تماس بگیرید.

 

2.می‏‌توانم کالا را بدون گارانتی آن سفارش بدهم؟

پاسخ:  خیر. در دکتلون تنها کالای با گارانتی به فروش می‏‌رسد.

 

3.  گارانتی کالاها شامل چه مواردی می‏‌شود؟ برای دریافت خدمات گارانتی چکار باید بکنم؟

پاسخ:  به خاطر این که گارانتی بر اساس نوع کالا متفاوت است و بنابراین در اینجا پاسخگویی دقیق ممکن نیست، بهترین کار مراجعه به صفحه شرایط و ضوابط کلی فروش ما می باشد.

 

خدمات پس از فروش

 1.آیا همه کالاها، شامل مهلت 7 روزه گارانتی تعویض، می‏‌شوند؟

پاسخ: با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده در وب سایت دکتلون، کلیه محصولات باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند .

همچنین عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است

برای دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط استفاده از مهلت 7 روزه گارانتی تعویض به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

 

2.اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده‌‏ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟

پاسخ: حداکثر ظرف 24 ساعت با خدمات پس از فروش تماس بگیرید. (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به نحوه ارسال و شرایط بازگرداندن کالا مراجعه کنید).

 

3.اگر کالای که خریداری کرده‌‏ام، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟

پاسخ: حداکثر ظرف 24 ساعت با خدمات پس از فروش تماس بگیرید. (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به نحوه ارسال و شرایط بازگرداندن کالا مراجعه کنید).
 

قیمتها

 1.آیا قیمت محصولات در سایت دکتلون به روز هستند؟

پاسخ:  بله، دکتلون به طور منظم قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند. 

 

2.آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمت‌‏ها متفاوت خواهد بود؟

پاسخ  تنها در حالتی که موسسه یا ارگان یا مجموعه ای فرهنگی-ورزشی-آموزشی باشید که هدف از تهیه محصولات ما تجهیز مجموعه شما و یا قراردادن در اختیار پرسنل ، کارمندان ، محصلین و یا اعضای باشگاه ورزشی شما می باشد، می توانید با ما تماس بگیرید.

هیچ گونه فروشی خاصی به فروشگاهها، شرکتها و یا اشخاص حقیقی و حقوقی جهت فروش و عرضه مجدد محصولات ما وجود ندارد.

 

3.چرا قیمت‌‏های دکتلون نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟

پاسخ  قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها در دکتلون قیمت‌‏های خرده فروشی است که براساس سود حداقلی لحاظ شده است.

سیاست قیمت‌ گذاری در دکتلون کاملا" منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه‏‌ای از کشور قیمت‏‌ها یکسان و شفاف هستند. همچنین قیمت همه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‏‌ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‏‌کند.  
 

فعالیت دکتلون در دیگر شهرستانها

 1.آیا دکتلون در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟

پاسخ: دکتلون در هیچ نقطه‌‌ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد.کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی و خدمات فروش قابل ارائه دکتلون از طریق دفتر مرکزی تهران که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل  info@decathlon.ir به دکتلون اطلاع دهید. توجه داشته باشید که در حال حاضر دکتلون در شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را از طریق مراکز توزیع و پخش خود انجام می‌دهد و برای خرید تنها باید به وب سایت دکتلون مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد.

 

ارسال نظر


برای ارسال نظر به حساب کاربری خود وارد شوید حساب کاربری